Friday, December 3, 2010

PRODUK TERBARU UNTUK KURTEROWONG

MELAYU

Berbagai istilah telah diberi kepada golonggan yang bergelar melayu.
Tetapi apakah realiti sebenar yang kita sendiri kurang pasti.

Sebagai salah seorang MELAYU yang tulen, BETA terkilan pada zaman yang serba moden ini kita terus dipersendakan dan ditindas oleh masyarakat yang tidak tahu asal usul. Malah seringkali kita diperkecilkan di pentas dunia. Bukan bermaksud halaman TEROWONG MASA ingin memulakan bicara yang membuatkan kucar kacir antara kita tetapi senagai renunggan para sahabat yang mengikuti artikel keluaran BETA.

Tanpa disedari, TANAH MELAYU kian pudar dan ditelan oleh kegelapan permodenan yang sering menimbus segala harapan dan pengorbanan para PEJUANG LAMPAU.
Mereka tidak memerlukan sokonggan tetapi hanya doronggan yang meletus akibat kegagalan masyarakat kita dalam memastikan kestabilan perpaduan MELAYU. Perkataan LAYU sering menjdai bahan rujukan tetapi kita harus menafikan dan mengubah nya sama seperti kita mencuba yang terbaik setelah tergelincir dari kebenaran.

Tiada persoalan lain selagi kita tidak berusaha memastikan itu berlaku. Kejatuhan pemerintahan melayu yang seakan layu pasti muncul dan ia akan berlalu setelah KITA tersedar dari lamunan rindu yang padu dari atsa kesilapan semua. Golonggan muda seperti BETA harus berwaspada hingga akhir hayat agar penduduk masa depan dapat merasai kehadiran MELAYU yang tidak pernah LAYU.

Sememangnya perjuangan kita masih belum sempurna dan bukannya cinta yang sempurna harus kita kejar. Semangat perjuangan harus ada pada kita termasuk para KURTEROWONG di luar negara yang berjuang memastikan masa depan tidak pudar. Dibawah secebis nukilan untuk totonan di halaman suka ria TEROWONG MASA untuk semua..

TERTUTUP MATA RAPAT RAPAT
TERPUTUS NYAWA SEKAT SEKAT

INIKAH AKIBAT TERSALAH AMANAT
ATAUPUN AKIBAT KESALAHAN TERAMAT

BUKU LIMA DITUNJUK SESAMA
BUKU ILMU DITUTUP SEMUA

PECAH RAHSIA PECAH ANGKARA
SEMUA PUNAH AKIBAT FITNAH

AKHBAR DICETAK BERBAGAI CERITA
CERITA LAMA CERITA SAMA

TANYA HATI APALAH MELAYU
LAYU SAMA LAYU SEMUA MALU

PEMIMPIN RAKYAT JIWA BESAR
TURUN PADANG TANPA KUASA

BERDUYUN ORANG BERKUNJUNG TIBA
SIAPA TERASA DIALAH HIBA

Dikarang oleh BETA.

12 comments:

  1. ijlal naim!!! do u have blog???


    kurt: we name it as self transformation.

    ReplyDelete
  2. jangan tanya berbagai persolan.cuba saudara tanya ada apa dengan saudara sekarang. identiti apa saudara pegang.

    ReplyDelete
  3. ade ape ngan melayu ?
    aku pun nak taw. LOL

    ReplyDelete
  4. saudara unparallel jgn permudahkan lontaran soalan itu hanya kerana dendam terhadap aliran politik di malaysia kerana kia lihat secara tersirat disebalik keracunan minda para pemikir yang cetek akal dengan merendahkan martabat MELAYU untuk perjuangan yang tidak masuk dek akal.

    ReplyDelete
  5. No one get to pick on where, when, which colour, they are born. Then why should they get discriminated against because of it? mengapa kita harus melihat seseorang individu itu atas dasar bangsa dan bukan sebagai seorang insan manusia?? bagi menjawab persoalan saudara iskandar, saya merupakan seorang rakyat malaysia yang beragama islam dan percaya bahawasanya semua manusia itu sama hina di sisi Allah s.w.t. dan tidak percaya bahawa ada wujudnya "master-race". Malah bersetuju dengan pandangan saudara mujuz yang melayu itu hanyalah nama bangsa sahaja. jadi saudara iskandar farhan yg bijaksana.. Ada apa dengan melayu?? why so evasive??

    ReplyDelete
  6. SAUDARa IJLAL NAIM..ini bukan berkaitan wujudnya MASTER-RACE or what. Cuma di halaman TEROWONG MASA hanya ingin menyedarkan kaum MELAYU agar pandang kehadapan supaya tidak mudah dipijak oleh semua. Dan ini bukan satu isu perkauman sperti yang SAUDARA fikirkan. Tetapi BETA hanya malu dengan nasib orang yang BERGELAR MELAYU yang semakin tunduk terhadap tekanan daripada pihak luar. Berbagai cara untuk memutarbelitkan fakta dan SAUDARA IJLAL sendiri sudah seperti orang yang kehilanggan identiti. Mengapa bangsa lain yang nenek moyang mereka tidak membangkitkan isu MELAYU sewaktu era 1950 an lagi. Mengapa zaman sekarang semua ingin menunjuk HERO dengan berbalah sesamama dan ingin memusnahkan MELAYU di tanah tumpah sendiri. MENGAPA?? Ini semua berpunca berpunca sikap sambil lewa dan terlalu memikirkan keburukan orang lain yang dianggap tidak senonoh. Jangan jadikan alasan semua manusia sama di sisi ALLAH. Itulah sememangnya realiti yang SAUDARA sendiri tidak ikuti.
    BANGSA MELAYU BANGSA MELAYU.. JANGAN MELAYU BUNUH MELAYU.
    Adakah SAUDARA ingin melayu yang dahulunya menjadi penduduk asal di atAS tanah kurniaan tuhan menjadi hamba kepada bangsa yang dahulunya datang sebagai BURUH PAKSA. BETA telah belyar ke serata tempat dan semua kenal siapa BANGSA MELAYU. JIKA SAUDARA HANYA PANDAI BERSORAK DI MALAYSIA SAHAJA TIADA GUNANYA CUBA BUKA MATA DI DEPAN SANA. Jangan pandai membuka buku lima di kaki lima namun menjadi hina bila terkena.

    ReplyDelete
  7. THIS IS THE MASTER RACE. MALAYSIA NEED YOU TO DIE FOR HER

    ReplyDelete