Saturday, December 25, 2010

SEHARIAN DI BROGA PART 1

400 YEARS OF LIVING LEGENDS

Itulah ungkapan yang ditunggu-tunggu oleh semua UMAT X-KK serata dunia terutamanya sahabat jauh BETA iaitu MUJUS. Namun kehadirannya tidak dapat dipastikan akibat di luar lingkaran TANAH MELAYU.

Tepat jam 19:30 dari MELAKA SENTRAL BETA bergerak bersama sahabat yang bernama BONE. Dia merupakan seorang sahabat yang bersekolah dengan BETA since f1 till f5. ( sebelum MRSM pun sudah duduk 1 katil ). BETA pergi  pun tiket bus dia yang bayar. Mintak-mintak DIA tidak ungkit pada masa akan datang. HEHE

Lebih kurang jam 21:00 KAMI tiba di TERMINAL ONE seremban. Dan disana KAMI dikejutkan dengan penemuan saintifik terhadap SYAROS iaitu serupa mahkluk kecil yang berukuran MiliMETER dan merupakan pemenang anugerah INSAN KETOT bagi sambutan MAAL HIJRAH 2010.

Disana juga KAMI bertemu  dengan SHAPOX yang merupakan pengasas GPS sedunia. Kami ber-empaat menaiki kereta WAJA milik ABG SHAPOX. Begitu perit bagi KAMI dalam cuba mengatasi dugaaan di dalam kereta WAJA tersebut. Dengan keadaan SEAT kereta yang BASAH KUYUP tanpa kehadiran RADIO yang telah lama rosak. Ditambah pula dengan keadaan yang mencemaskan iaitu dimana kereta WAJA tersebut kehabisan minyak sewaktu di dalam perjalanan menjemput BUDAK BOROI iaitu YOI.

Dari seremban KAMI bergerak menuju ke SERI KEMBANGAN ( TONGGA DE FUTSAL ). Kami menaiki dua buah kereta. DAN satu lagi kereta dimiliki oleh SHAHIR (3677) dan dianggotai oleh BAIZ..PAYAD..YOI..manakala WAJA TURBO pulak dianggotai oleh BONE..SYAROS..AMAL..SYAPOX. Perjalanan begitu menyeramkan akibat melalui jalan NILAI - LABU yang mengambil masa lebih kurang 1 jam ke TONGGA.

Sesampai disana KAMI telah disambut dengan mesra oleh HANIS ANAK MAHBOB dan rakan beliau ANUAR. BETA lupa brand KERETA dia tetapi yang penting WARNA BIRU MUDA yang agak jambu bila diperhatikan secara telilti. Tanpa disangka KAMI turut disambut oleh PRESIDEN POLITIK MALAYSIA @ KAUM MUDA iaiti mr. IJLAL ( LIM KIT SIANG ) bersama penyanyi COLDPLAY iaitu ZAHIDAL xlalat. Tambah gembira hati KAMI apabila disana turut ada kelibat SI FAHMI ULAR yang merupakan bekas skandal BETA di MRSM KK bersama Saudara APAI yang seringkali memandang curi terhadap BETA. Mungkin beliau meminati BETA dari jauh. Siapa tahu...arghh seramnya..dan tanpa diduga ialah kemunculan SKUD SI RABUN bersama kereta PERSONA.

Lebih kurang Jam menunjukkan 0200, KAMI bergerak menujuk ke arena FUTSAL. Disanalah kami bertemu penganjur kepada event ini iaitu LIONEL MEGOO + ACAP RONALDO + AMIN SI KACAK + ADUN GOMBAK iaitu SYAIBUL A.K.A GABAN. Turut serta ialah APEK iaitu senior KAMI sewaktu menuntut di MRSM KK dan juga JUBEN iaitu HAFIZUDIN THE MANJINBOO.

Sebelum KAMI memulakan FUTSAL, KAMI memanaskan badan dengan bergosip bersama-sama dan yang paling mendapat topik hangat semestinya SYAROS. Nama tersebut seringkali terpacul daripada mulut  PAK TAM NAPI dan MEGAT SI KAMBING. Pada malam itu juga terkantoinya skandal-skandal yang berlaku di KK  dahulu. Malah tanpa disangka ACAP RONALDO turut pernah menjadi kekasih gelap kepada PAK TAM NAPI. Apakan daya nasi sudah menjadi bubur. Dasyatkan..

BETA sudah penat.
Ikuti sambunggan pada masa kan datang. CHILL!

No comments:

Post a Comment