Monday, November 29, 2010

PERMODENAN ARUS MUZIK MALAYSIA

Andai tiada pemikiran yang kreatif semestinya tiada kebangkitan industri dalam arus muzik MALAYSIA.

Segelintir masyarakat memandang rendah terhadap perkataan..perjalanan..permulaan MUZIK dan sekelompok masyarakat melihat jauh dan menghormati MUZIK sebagai salah satu jalan dalam menilai aspek-aspek dalam kehidupan kita.

Kebanjiran 'BAND' dalam mewarnai arena muzik MALAYSIA semakin mendapat tempat di hati para peminat yang meminati secara kosong mahupun secara langsung. Semakin ramai mencuba menjadi sesuatu yang mereka sendiri tidak pasti destinasi nya dengan melibatkan diri dalam arena yang serba sempit dan memesongkan pemikiran kita terutama nya anak-anak melayu.

Tiada hala tuju itulah ungkapan yang sesuai untuk mereka yang bergelar SENIMAN PALSU yang kononnya memperjuangkan muzik sebagai alasan mereka untuk dikenali dengan segera. Pelbagai cara untuk mereka menyusup dan menceroboh identiti orang lain untuk kepentigan diri. Dimana identiti yang kita perlukan untuk mencipta pelbagai kejutan budaya.

Halaman TEROWONG MASA bukan membicara perkara kosong yang terpesong tetapi realiti yang menjadi duri bagi segenap lapisan masyarakat yang tertipu dengan agenda yang melanda.

Beta sebagai salah seorang pengguna produk muzik tempatan terkilan akibat arus yang melanda malysia kini. Hanya pandai menempa nama berbanding mencipta sesuatu yang berlainan untuk para cucu di masa akan datang.

Namum pujian harus diberi kepada mereka yang tidak menepati kepada ciri-ciri yang terkandung di dalam ruang atmosfera TEROWONG MASA yang berlegar melintasi masa sebelum mata tertutup rapat menghadap yang MAHA BESAR.

Harapan untuk beta mencurah segala idea akan dapat mencuri perhatian para KURTEROWONG( pembaca artikel blog) semua.

5 comments:

  1. bm ko terbaek weyh.. aku bm macam sikit lg masuk longkang,. ahhahahah

    ReplyDelete
  2. JUICE : coming soon

    MISS ANIDA : tenx a lot..byk lg kupasan isu yang akan dibentangkan. Analisa dahulu sebelum memahami. =)

    ReplyDelete
  3. jadi apakah maksud sebenar muzik yang cuba dsampaikan oleh saudara?

    ReplyDelete
  4. KEKANDA IJLAL : MAKSUD MUZIK TERLETAK PADA SETIAP INDIVIDU ITU SENDIRI.

    ReplyDelete