Wednesday, December 15, 2010

PERMAINAN BERMULA EPISOD SETERUSNYA

Sebelum BETA berangkat ke tengah lautan..telah muncul seorang yang mungkin pernah BETA sukai atau lebih beradab yang diminati. Sememangnya hajat untuk memetik perasaan bersama nya tidak dapat diteruskan dengan lancar akibat pertembungan antara aura-aura yang menusuk di dalam jiwa BETA dan mereka yang bangsat.

Namun akhirnya dapat juga BETA temui di KOTARAYA KUALA LUMPUR. Dan buat pertama kali nya hutan batu tersebut memupuk perasan yang berkobar untuk memulai kembali perjalanan yang pernah terhenti sewaktu dahulu. Hati riang tidak terkata dan terluah semua di hadapan nya. Terasa berat hati melangkah pergi. Terasa..

Dan pada keesokkan paginya sewaktu sang matahari muncul di depan bebola mata BETA. Panggilan menyahut ke kapal dimana tempat BETA menghabiskan masa muda di lautan muncul. Dan dia hanya dapat berkata jagalah diri seperti selalu. Dan akan BETA ingat semuanya itu sehingga kini. Tidak pernah ada kelupaan di hati ini.

Dalam perjalanan selama enam purnama di negeri orang, dengan tiba-tiba dia menyepikan diri. Tidak tahu punca dan faktor berlakunya tragedi itu. Namun seharusnya ada sebab yang kukuh ia terjadi. Hati tidak tenang seperti juga derasnya ombak yang melewati badan KAPAL.

Namun BETA kuatkan juga semangat kerana yang terbaik hanya datang bila kita bersabar dan dan terus mencuba. Setelah kembalinya BETA ke tanah air. Alasan yang muncul bagaikan ALASAN YANG TIDAK PERLU DIULAS SEBAGAI ALASAN.

Hanya kerana sesuatu yang tidak benar, dia membuka hati kepada seorang yang tidak pernah BETA kenali dan ingin dikenali. Seperti deras peluru degupan jantung berdegup "DAP DIP DUP"...KINI DIA BERSAMA MEREKA dan aku disini hanya terpingga.

Sampai bila patut ku jadi begini sambil menikmati bikini dunia yang tidak sebegini hebat.

Hanya tuhan yang patut dirujuk dan bukannya tekaan ANTARA BETA dan DIA.

KAWAN KITA PERCAYA
BILA MEREKA BERCAHAYA

TETAPI TIDAK HARUS
MALAH TIDAK WAJIB

PERSOALAN HIDUP SATU
NAMUN DIDENGARKAN BERDUA

JANGAN SAKIT KITA
KITA SAKIT SEMUA

TERBURU MEMBURU
AKHIRNYA KITA DIBURU

MASALAH BAGAI MASALAH
NAMUN PERLU DITELAAH

BUKAN HUKUMAN BUKAN KERACUNAN
TETAPI PERASAAN SAKIT HATI KITA MATI

SETIA AKU SETIA KAMU
KITA LIHAT DAN  TUNGGU

No comments:

Post a Comment